موسسه آموزش عالی آزاد سیمیا

برگزاری دوره های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد- آزمونهای آزمایشی - کلاس نکته و تست

موسسه آموزش عالی آزاد سیمیا

برگزاری دوره های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد- آزمونهای آزمایشی - کلاس نکته و تست

معرفی کارشناسی ارشد کامپیوتر

 این بحث برگرفته شده از معرفی کارشناسی ارشد کامپیوتر، وب سایت موسسه سیمیا می باشد. 

رشتة مهندسی کامپیوتر به طراحی و ساخت روش های مختلف جهت استفاده مناسب و کارا از کامپیوتر می پردازد و از اهمیت بسیار زیادی در دنیای امروز برخوردار است. هدف از طی این دوره، تربیت کارشناسانی است که در زمینة تحلیل، طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و مجموعه‌های سخت‌افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی، تعمیر، اصلاح و توسعه روش ها و تکنولوژی ها فعالیت کنند.

طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش، ویرایش و ... همه مفاهیمی هستند که با بالاترین دقت و در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن در برنامه‌های نرم‌افزاری کامپیوتر انجام می شوند. لذا هدف از این رشته، تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است.

با توجه به رشد روز افزون استفاده از سیستم های کامپیوتری در زندگی بشر، امروزه رشتة کامپیوتر از اهمیت خاصی برخوردار شده و خود به رشته ها و گرایش‌هایی تقسیم شده است. از جمله رشته هایی مانند: مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی IT. 

رشتة مهندسی کامپیوتر خود به چهار گرایش نرم‌افزار، هوش مصنوعی، معماری کامپیوتر، الگوریتم و محاسبه تقسیم می‌شود.

توانایی‌های مورد نیاز رشتة مهندسی کامپیوتر
توانایی ذهنی ویژه‌ای برای تحصیل در این رشته موردنیاز نیست. البته دانشجویانی که پایة ریاضی قوی و توانایی استدلالی و استقرایی بهتری دارند، در این رشته موفق‌ترند. از لحاظ جسمانی مهم‌ترین ویژگی داشتن قدرت بصری خوب است ولی دانشجویانی با قدرت شنوایی و حرکتی پایین نیز می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد این رشته می‌توان عنوان کرد، داشتن علاقه و همچنین روحیة مطالعة مستمر است؛ چرا که سرعت پیشرفت علم در این رشته نسبت به رشته‌های دیگر بسیار بالاست و دانشجو باید به‌طور مستمر در پی مطالب جدید و یادگیری آن‌ها باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد